Narozdíl od mnoha bourbonů, které jsou destilovány jednou, a skotských, jež se pálí dvakrát, Jameson prochází trojnásobnou destilací. K výrobě je použit nejkvalitnější ječmen, který se dodnes suší pomalu – v tradičních uzavřených pecích. Jameson pak zraje minimálně sedm let v dubových sudech. Výsledkem je nekonečně jemná, nasládlá whiskey, která je natolik vstřícná i k „netrénovanému“ jazyku, že si velice rychle získá jakéhokoli zákazníka. Jameson si lze vychutnat samotný, on the rocks, s trochou vody, nebo také jako teplý „Hot Irish“. Pro svou jemnost je ideální bází pro koktejly.
V České republice prodej whiskey Jameson výrazně stoupl poté, co vlastník značky, francouzská skupina Pernod Ricard, koupila společnost Jan Becher – Karlovarská Becherovka, a. s. (JBKB) a využívá k distribuci její obchodní síť. „Stejně jako je tomu v ostatních zemích, i Češi se rychle učí oceňovat jedinečnou chuť whiskey Jameson. Přestože k tomuto zjištění musí řada zákazníků ještě dospět, jsme přesvědčeni, že se tato značka brzy stane jasným lídrem mezi všemi whiskami,“ komentuje úspěchy whiskey Jameson generální ředitel JBKB David Haworth.
12x výhra: Jameson Irish Whiskey
Odpověď na soutěžní otázku najdete na www.jameson.cz